Ósmego marca 2014 roku doszło do zaginięcia lotu Malaysia Airlines 370 z 239 osobami na pokładzie. Samolot zaginął gdzieś nad południowym Oceanem Indyjskim i jak dotąd nie odnaleziono żadnych jego szczątków. Ale podczas poszukiwań naukowcy odkryli coś, czego wcale nie szukali.
Geologiczne odkrycie
W latach 2014-2016, poszukując zaginionego samolotu, trzy statki zbierały szczegółowe obrazy sonarowe nad dużym fragmentem Oceanu Indyjskiego. Informacje zostały zebrane przy użyciu wielowiązkowych danych batymetrycznych, które były 15 razy ostrzejsze niż poprzednie dane batymetryczne1. Naukowcy wykonali mapy obejmujące obszar dna morskiego o powierzchni około 54 700 kilometrów kwadratowych w pobliżu południowo-wschodniego grzbietu indyjskiego na zachód od Australii2.
Okazało się, że skorupa oceaniczna miała fale. Nigdy wcześniej nie zaobserwowano czegoś takiego nigdzie indziej. Odkryte fale miały długość około 100 kilometrów i powtarzały się co około 10-13 kilometrów.
Problematyczne dno oceaniczne
Geologiczne odkrycie zaskoczyło uniformitarnych naukowców. Oczywiście zakładają oni, że dno oceanu formowało się w ciągu głębokiego czasu ewolucji. Wielu z nich sugerowało, że formowanie się skorupy oceanicznej powinno przebiegać zgodnie z cyklami orbitalnymi Milankovicia1 – czyli powinno odpowiadać cyklom nachylenia, precesji i mimośrodu Ziemi.
Kimberly Cartier, pisarka naukowa, wyjaśniła:
“Dziwne w tych falach jest jednak to, że charakterystyczna skala czasu nie pokrywa się z cyklami glacjalnymi, które są regulowane przez zmiany orbity Ziemi wokół Słońca i jej osi obrotu. Tak zwane cykle Milankovicia regulują pokrywę lodową i poziom morza w skalach czasowych 23 000, 41 000 i 100 000 lat”1.
Z kolei główny autor badania, Ross Parnell-Turner, podsumował:
“Mamy bardzo długą historię akrecji skorupy ziemskiej na bardzo dużym obszarze. Nie znaleźliśmy żadnych dowodów na cykle akrecji skorupy ziemskiej w tych skalach czasowych Milankovicia”1.
Nie dziwi fakt, że fale skorupy oceanicznej nie pasują do cykli Milankovicia, ponieważ cykle te okazały się błędne3-5. Zamiast tego autorzy spekulują, że fale mogą być konsekwencją okresowych zmian w topnieniu płaszcza. Są to jednak tylko spekulacje.
Dno ukształtowane przez potop?
Naukowcy kreacjoniści uważają pofalowane dno oceaniczne za arcyciekawe odkrycie. Nie zgadzają się z głębokim czasem ewolucji skorupy ziemskiej ze względu na problemy związane z datowaniem radiometrycznym6. Przy tym wielu z nich uważa, że większość skorupy oceanicznej uformowała się w sposób gwałtowny podczas trwającego rok potopu Noego7. Dotyczy to również tej części Oceanu Indyjskiego. Nie będą więc zdziwieni, jeśli okaże się, że również w innych miejscach zostaną zidentyfikowane fale skorupy ziemskiej.
Przypisy
- Cartier, K.M.S. 2020. Search for MH370 revealed ocean crust waves. Posted on EOS June 8, 2020, accessed June 14, 2020.
- Parnell-Turner, R., et al. 2020. Time‐dependent crustal accretion on the Southeast Indian Ridge revealed by Malaysia Airlines flight MH370 search. Geophysical Research Letters.
- Hebert, J. 2016. Should the “Pacemaker of the Ice Ages” Paper Be Retracted? Revisiting an Iconic Argument for Milankovitch Climate Forcing, Part 1. Answers Research Journal. 9: 25–56.
- Hebert, J. 2016. Revisiting an Iconic Argument for Milankovitch Climate Forcing: Should the ‘Pacemaker of the Ice Ages’ Paper Be Retracted? Part 2. Answers Research Journal. 9: 131-147.
- Hebert, J. 2016. Revisiting an Iconic Argument for Milankovitch Climate Forcing: Should the ‘Pacemaker of the Ice Ages’ Paper Be Retracted? Part 3. Answers Research Journal. 9: 229-255.
- Cupps, V. 2019. Rethinking Radiometric Dating. Dallas, TX: Institute for Creation Research.
- Clarey, T. 2020. Carved in Stone. Dallas, TX: Institute for Creation Research.
Opracowano na podstawie: T. Clarey, „Strange ocean crust waves discovered”, opublikowane na icr.org 17 czerwca 2020.